O nás

Jsme dvoutřídní mateřská škola, která poskytuje kvalitní péči a vzdělávání. Snažíme se vytvářet klidné a přátelské prostředí, ve kterém se děti budou cítit příjemně a pohodově. Naším záměrem je podporovat všestranný rozvoj dětí prostřednictvím zajímavých podnětů, aktivit a činností. Pracujeme podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Respektujeme individuální rozvoj každého dítěte. Snažíme se zprostředkovat dětem poznávání a objevování formou hry a zábavy s cílem připravit je na další etapu jejich života.

INFORMACE

  • budova mateřské školy má rozlohu 2562, je jednopodlažní a nepodsklepená
  • MŠ sídlí v budově Dětského domova Senožaty
  • zřizovatelem MŠ je Obec Senožaty
  • vytápění MŠ zajišťuje Dětský domov Senožaty
  • stravování dovážíme z jídelny ZŠ Senožaty
  • kapacita MŠ je 45 dětí (od roku 2011)

TŘÍDY

  • KRTCI – starší děti (4 – 6 let)
    • o děti se stará Petra Žáková a Jana Buřilová
  • JEŽCI – mladší děti (2 – 4 roky)
    • o děti se stará Ivana Žáková, Barbora Žáková a školní asistentka Ivana Pechová
  • ŠKOLNICE, KUCHAŘKY
    • Ludmila Šeblová, Kristýna Klementová
  • ÚČETNÍ - Hana Němečková

PROSTORY

  • Mateřská škola disponuje dvěma vybavenými třídami, ve kterých je k dispozici dostatečné množství her, hraček i didaktických pomůcek. Třídy slouží také jako ložnice pro odpolední odpočinek. 
  • Ke každé třídě patří jídelna, která se kromě stolování využívá také k tvoření, grafomotorice či volné hře. Společná umývárna je opatřena dostatečným množstvím umyvadel i záchodů, každé dítě zde najde svou značku s ručníkem. Děti z obou tříd se setkávají také v šatně, která je nepřímo rozdělena na dvě části. Opět zde každé dítě nalezne své místo, poličku, kapsičku na náhradní oblečení.
  • Mateřská škola má dále k dispozici skládky na didaktické pomůcky, výtvarné potřeby, tělovýchovné náčiní, čistící potřeby, sborovnu s malou knihovnou, ředitelnu, šatnu pro personál a kuchyňku na vydávání jídel. Máme k dispozici jednu místnost v ZŠ Senožaty, která slouží k pohybovým aktivitám. 
  • Součástí MŠ je školní zahrada, která je vybavena novými zahradními prvky. Děti zde mají možnost volné hry na pískovišti, v domečku, na vyvýšené prolézačce se skluzavkou, hnízdové houpačce, lanovém mostu, mašince s tunelem. Převážně v létě využíváme zahradu také k řízeným aktivitám a hrám, často také ke svačině.

RITUÁLY

  • Denní režim se snažíme pojit s každodenními rituály, které dětem usnadňují pobyt v mateřské škole. Pří příchodu si děti připnou barevný kroužek dle toho, zda budou ve školce odpočívat či ne (rodiče stvrzují barevným křížkem stejné barvy). Ve třídě si každé ráno ukládají špachtličku se svou značkou do připravené kapsičky s usměvavým či zamračeným obličejem dle své nálady. My pak můžeme přizpůsobit dětem další pobyt ve školce a brát větší ohled na jejich psychickou stránku.
  • Protože u nás funguje postupná svačina, děti si mohou vybrat čas, kdy půjdou svačit. Před jídlem si připínají kolíček ke své značce. My pak máme přehled o tom, kdo je již nasvačený a kdo ne.
  • Každý den u nás probíhá komunitní kruh, kde dochází ke společnému povídání, vzdělávání, objevování. Zahajujeme ho svolávací písničkou a básničkou s pozdravem. V úvodu ranního kruhu děti společně upraví kalendář s ročním obdobím, měsíci, dny v týdnu a počasím – děti se tak lépe orientují v časových pojmech.
  • Slavíme s dětmi jejich svátky a narozeniny. Zazpíváme jim narozeninovou písničku, oslavenci si vyberou nějakou drobnost z "kouzelného košíčku" a přidají si korálek na náš narozeninový závěs.
  • I přes naše rituály se snažíme, aby bylo vzdělávání flexibilní, orientované na aktuální zájem dětí. Důležitá je pro nás propojenost činností, důslednost, osobní přístup, rozvoj fantazie, podpora rozvoje sociálních vazeb.

 

tisk Tisknout   ↑ Nahoru

loader Načítám...

Co dnes vaříme?

loader Načítám...